Stadler chce nabyć tramwaje Solarisa. Jest wniosek do UOKiK

Czytaj dalej
Fot. Sławomir Seidler
Marta Danielewicz

Stadler chce nabyć tramwaje Solarisa. Jest wniosek do UOKiK

Marta Danielewicz

Od 1 stycznia działa spółka joint venture Solaris Tram w Środzie Wielkopolskiej utworzona przez Solaris i Stadler. Razem mają produkować tramwaje.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) trafił wniosek w sprawie nabycia części mienia Solaris Bus & Coach. Wnioskodawcą jest firma Stadler Rail z siedzibą w Szwajcarii. Transakcja ma związek z zawiązaną we wrześniu współpracą między obiema firmami, polegającą na wspólnej budowie pudeł pojazdów szynowych.

Dodatkowo na początku grudnia firmy założyły spółkę joint venture pod nazwą Solaris Tram, która oficjalnie działa już od 1 stycznia w Środzie Wielkopolskiej. Jej liderem jest Stadler. Dopełnieniem współpracy ma być właśnie wejście w posiadanie przez Stadlera tramwajów. Razem firmy chcą powalczyć o polski i europejski rynek pojazdów szynowych.

Pisaliśmy o tym: Wspólne tramwaje Solarisa i Stadlera

Jak dowiadujemy się ze strony Urzędu wniosek wpłynął 22 grudnia 2016 roku, a sprawa jest w toku. „Zgłaszana koncentracja będzie skutkować nabyciem przez Stadler Rail AG z siedzibą w Bussnang, Szwajcaria części mienia (zorganizowanej części przedsiębiorstwa) Solaris Bus & Coach S.A. z siedzibą w Bolechowie-Osiedlu, Polska. Nabywane mienie będzie wykorzystywane do produkcji stalowych pudeł tramwajowych.” Autobusy zostaną jednak pod opieką Solarisa.

Nowa spółka - Solaris Tram będzie budować i lakierować w zakładzie w Środzie Wielkopolskiej pudła tramwajów. Montaż wstępny i końcowy odbywać się będzie w zakładach Solarisa w Wielkopolsce, gdzie powierzchnia produkcyjna zostanie podwojona oraz w fabryce Stadler Polska w Siedlcach.

- Razem możemy więcej. Przy tego rodzaju współpracy nie ma dla nas lepszego partnera niż Stadler, który jest znanym na całym świecie producentem pojazdów szynowych

- powiedziała Solange Olszewska, właścicielka Solarisa, a od 4 grudnia ponownie prezes firmy. Jak informował wówczas rzecznik spółki, z poprzednim prezesem Andreasem Streckerem rodzina Olszewskich rozstała się z powodu różnicy poglądów na temat sposobu zarządzania firmą.

Konsorcjum już stanęło do przetargów na zakup tramwajów w Krakowie i Poznaniu.

Marta Danielewicz

Zajmuję się głównie tematyką z zakresu ochrony środowiska, śledzę także rozwój lokalnego biznesu. Tropię afery toksyczne, bacznie obserwuję zmiany w świadomości i prawie dotyczące ochrony środowiska. Staram się rzetelnie i na bieżąco informować przed jakimi wyzwaniami stoimy w obliczu zmian klimatycznych, stepowienia Wielkopolski i suszy. Z kolei w biznesie podziwiam nowe rozwiązania technologiczne, kibicuję małym i dużym firmom, stosującym się do zasad CSR, piszę o prawach pracownika, a także o tych, którzy o nie walczą.
Prywatnie mam szczęście być właścicielką psa, który został interwencyjnie odebrany z pseudohodowli, lubię dobrą kuchnię, niskobudżetowe podróże po świecie, a także filmy animowane.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.