Budowa nowego mostu drogowego na Warcie w Kostrzynie miała już trwać, ale inwestycja się opóźnia

Czytaj dalej
Fot. wizualizacja Wód Polskich
Jakub Pikulik

Budowa nowego mostu drogowego na Warcie w Kostrzynie miała już trwać, ale inwestycja się opóźnia

Jakub Pikulik

Budowa nowego mostu drogowego na Warcie miała ruszyć w październiku 2020 r. Ze względu na dużą ilość pytań firm, które zainteresowane są jego budową, procedura przetargowa się wydłużyła. Sprawdzamy, kiedy inwestycja ma szansę się rozpocząć.

To ma być jedna z największych inwestycji drogowych w Kostrzynie nad Odrą w ostatnich latach. Najpierw powstanie most tymczasowy nad Wartą, później ekipy budowlane rozbiorą dotychczasową przeprawę i w jej miejsce powstanie nowy most. Wszystko ma potrwać do 2022 r. i niemal na pewno będzie się wiązało z korkami i gigantycznymi utrudnieniami komunikacyjnymi w mieście. Wszystko po to, aby most przebiegał wyżej nad lustrem Warty i umożliwiał pracę lodołamaczom. Inwestycję realizują Wody Polskie.

Budowa miała już ruszyć

Zgodnie z pierwotnym planem, inwestycja miała ruszyć w październiku zeszłego roku. W rejonie mostu nad Wartą próżno jednak szukać budowlańców i ciężkiego sprzętu. Gołym okiem widać, że inwestycja jest opóźniona co najmniej o kilka miesięcy.

Budowa mostu na Warcie w Kostrzynie opóźniona

Wody Polskie informują, że przetarg na budowę mostu drogowego na Warcie w Kostrzynie został uruchomiony zgodnie z harmonogramem. - Jednak ze względu na dużą ilość pytań wykonawców i weryfikacji postępowania przez Bank Światowy planowany termin realizacji robót uległ przesunięciu. Postępowanie przetargowe trwa, jesteśmy przed terminem składania ofert – wyjaśnia Michał Kaczmarek, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału Wód Polskich.

Ze względu na dużą ilość pytań wykonawców i weryfikacji postępowania przez Bank Światowy planowany termin realizacji robót uległ przesunięciu

Taki będzie nowy most drogowy na Warcie w Kostrzynie

Zgodnie z zapewnieniami Wód Polski, inwestycja ma ruszyć na początku II kwartału 2021 r. Jej zakończenie planowane jest na koniec roku 2022. Wody Polskie przed zakończeniem przetargu nie chcą zdradzać, ile będzie kosztowała inwestycja. Początkowo mówiło się o kwocie około 60 mln zł. Nowy most będzie miał trzy przęsła (obecny ma pięć), które nie będą w głównym nurcie rzeki i będzie 5,2 m nad lustrem wody (obecnie jest to 3,3 metra). Wysokość mostu jest kluczowa. Teraz przy wysokim stanie rzeki lodołamacze mają problem, żeby przepłynąć pod przeprawą nad Wartą. To powoduje, że na rzece może tworzyć się groźny zator. Budowa mostu to część ogromnego projektu, który ma poprawić ochronę przeciwpowodziową w dorzeczu Odry. Projekt opiewa na kwotę 4,7 mld zł. W jego ramach mają być przebudowane też inne mosty (ale już na Odrze), zmodernizowane mają być tzw. główki na Odrze, które sprzyjają samopogłębinaiu się rzeki i inne inwestycje.

Nowe mosty w Kostrzynie

Przypomnijmy, że niemal wszystkie mosty drogowe i kolejowe w Kostrzynie nad Odrą w najbliższych latach zostaną wyremontowane lub wybudowane od podstaw.

Jakub Pikulik

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.