Co zrobić, żeby nie drżeć o paczkę przed świętami?
Okres natłoku świątecznych zamówień trwa już od listopada. Firmy kurierskie są gotowe, ale radzą, by nie odkładać wysyłek na ostatnią chwilę.
Na tegoroczne święta 90 procent z nas zamierza wydać tyle samo, bądź więcej, niż w zeszłym roku. Z roku na rok przybywa osób, które decydują się na zakupy przez internet. Tak wynika z danych zgromadzonych w serwisie Ceneo.pl.
- Granica świątecznych zakupów przesuwa się coraz bardziej na listopad. Już wtedy zaczynamy rozglądać się za prezentami. Z kolei w grudniu ruch na stronie wzrasta łącznie o połowę - tłumaczy Marta Pacuła z Ceneo.pl.
Dajmy czas kurierowi
Coraz więcej sklepów internetowych przed świętami oferuje darmową dostawę kupionych prezentów. Ale żeby dostarczyć przesyłkę na czas, powinniśmy kupić towar wcześniej niż na kilka dni przed Wigilią.
-
Prezenty mają szansę dotrzeć, jeśli zamówimy je np. do najbliższego poniedziałku lub wtorku.
Sklepy często oferują dostawę w ciągu 48 lub 24 godzin. To ratunek dla zabieganych - mówi Marta Pacuła.
Zaznacza jednak, że jeśli chcemy dokonać zakupu od 21 grudnia, to warto wcześniej zadzwonić do sklepu i upewnić się, że prezent dotrze przed Wigilią.
O tym, jak ważne są świąteczne podarunki, wiedzą przedstawiciele firm kurierskich. Zapewniają, że robią wszystko, by przesyłki dotarły na czas. Wciąż możemy nadawać paczki. W większości firm istnieje także opcja ekspresowej dostawy.
DPD radzi klientom, by zamówienia w sklepach internetowych składać z co najmniej 10-dniowym wyprzedzeniem.
- Wiele przesyłek dociera do adresatów z opóźnieniem przez błędne lub nieczytelne zaadresowanie - przestrzega Małgorzata Maj, rzecznik DPD.
-
Również pogoda ma wpływ na terminowość doręczeń.
Z tego powodu nie warto czekać z kupnem prezentów do „ostatniej chwili” - zauważa Rafał Szumski, dyrektor ds. Wsparcia Operacyjnego w DHL Parcel.
A firmy co roku robią wiele, by poprawić tempo doręczeń.
Świąteczne „posiłki”
Dane DHL wskazują, przed świętami liczba paczek kierowanych do klientów indywidualnych wzrasta o ponad połowę. Żeby sobie z tym radzić,
firmy kurierskie co roku zatrudniają w okresie przedświątecznym więcej pracowników.
Ale to niejedyne sposoby. DPD uruchomi w tym roku możliwość płatności kartą za przesyłkę u kuriera. Z kolei DHL zachęca do korzystania z punktów, w których sami możemy odebrać paczkę.
A w miejscach takich przed świętami robi się wyjątkowo tłoczno. W ubiegłym roku przed np. poznańskimi Paczkomatami InPost ustawiały się ogromne kolejki. Firma uruchamiała Mobilne Paczkomaty (przesyłki odbierało się z samochodu). Wiadomo już, że w tym roku InPost zrobi to samo.