Kultura znowu bez odbiorców i pieniędzy. Na jak długo?

Czytaj dalej
Fot. Małgorzata Genca
Aleksandra Dunajska - Minkiewicz

Kultura znowu bez odbiorców i pieniędzy. Na jak długo?

Aleksandra Dunajska - Minkiewicz

- Instytucje, które świadczą usługi kulturalne, będą od soboty zamknięte - ogłosił w środę premier Mateusz Morawiecki. To już drugi raz w tym roku, kiedy teatry, kina, galerie czy muzea i sami artyści, których sytuacja finansowa i tak jest już trudna, z dnia na dzień praktycznie straciły możliwość zarabiania. - Jeździłem już Boltem, woziłem ludziom zakupy. Teraz szukam pracy, jakiejkolwiek - żeby przetrwać – mówi aktor z Lublina.

„Niestety wydarzyło się to, czego się obawialiśmy”, „Z przykrością informujemy o tym, o czym większość już pewnie wie”, „Ogromnie nam przykro, ale wierzymy, że... "jeszcze w zielone gramy"” to kilka zdań z profili instytucji kultury w mediach społecznościowych. To oczywiście reakcja na decyzję rządu dotyczącą zamknięcia od najbliższej soboty do 29 listopada (jak na razie) wszystkich placówek kultury: teatrów, kin, muzeów, galerii sztuki, domów kultury.

Pozostało jeszcze 88% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aleksandra Dunajska - Minkiewicz

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

misiekle

Niestety taki zawód - jeżeli jego wykonywanie i zarabianie na nim wykorzystuje kontakt z widzem, słuchaczem, to niestety przy ograniczeniach w kontaktach lub na metr kwadratowy - trzeba niestety na ten okres czasu poszukać czegoś innego. Nie zawsze da się pozyskać pieniądze ze sprzedaży występów on-line i nie zawsze w ogóle da się je zorganizować.

plus.polskatimes.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.