Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Pierwsze lajki do sieci, a przestępcy za kraty, czyli ultravioletowa Łódź

Czytaj dalej
Fot. AXN/Opus Film
Dariusz Pawłowski

Pierwsze lajki do sieci, a przestępcy za kraty, czyli ultravioletowa Łódź

Dariusz Pawłowski

„Ultraviolet” był (i biorąc pod uwagę, że zobaczyliśmy dopiero pierwszy odcinek serialu, ciągle jest) mocno oczekiwaną w Łodzi produkcją. W końcu kryminalny cykl niemal w całości powstał w mieście filmu

Oceniać serial po pierwszym odcinku to jak widzieć małżeństwo na podstawie wesela. Jeszcze grają emocje, jeszcze nie wiadomo, w którą stronę to pójdzie, na coś jednak można już zwrócić uwagę. Początek nowej drogi z nowym łódzkim serialem emitowanym przez stację AXN pozostawia w konsternacji...

W pierwszej scenie pierwszego odcinka główna bohaterka serialu „Ultraviolet”, powracająca z Wielkiej Brytanii do Łodzi trzydziestoletnia Ola Serafin, pokazuje język niesympatycznej obsłudze stacji benzynowej. Dwudziestopierwszowieczna młoda kobieta, w zbrutalizowanej Łodzi (nawet przyjeżdżając z „kulturalnego” Londynu), pokazałaby pewnie wyprostowany środkowy palec, ale ten dysonans doskonale oddaje rozwarstwienie cechujące otwarcie przygody z „Ultravioletem”: z jednej strony pragnienie autentyczności, podkreślanie współczesności, wyraźne „myślenie widzem”, a z drugiej poszukiwanie oryginalności w odrzuceniu charakterystycznego dla większości dzisiejszych serii kryminalnych mroku na rzecz nawiązania do telewizyjnej stylistyki lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, niewymuszonego humoru i lekkości. A że lekkość po łódzku w telewizji się sprawdza i jest chętnie przez masowego odbiorcę przyswajana, dowodzi przecież wątły jak polska pensja „Komisarz Alex”...

W dalszej części artykułu przeczytasz, co w nowym serialu telewizji AXN razi, a co zachwyca. Czy powstała produkcja pokazująca współczesną, prawdziwą Łódź?

Pozostało jeszcze 75% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Dariusz Pawłowski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.polskatimes.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.